Onderpresteren uw leveranciers? Dan dient u voldoende te zijn ingedekt. Ontdek met deze 10 vragen of dat het geval is:
- Bevatten uw contracten duidelijke prestatieafspraken?
- Heeft u minstens twee kpi´s per contract bepaald?
- Is per kpi duidelijk gedefinieerd wat/hoe en met welke frequentie er dient gemeten te worden?
- Zit er een lijst van definities in uw contract zodat u zeker bent dat ieder begrip dezelfde betekenis heeft voor elke partij?
- Is er bepaald wat de gevolgen zijn van niet-presteren?
- Heeft u bepaald op welke manier uw leverancier(s) verbeteringen moeten rapporteren bij onderprestatie?
- Heeft u criteria bepaald op welk moment frequent onderpresteren kan leiden tot het overschakelen naar een nieuwe leverancier?
- Zijn er compensaties voorzien in uw afspraken voor geleden schade bij onderpresteren?
- Loopt de impact van onderpresteren voor uw leverancier verder dan enkel maar de remediëring van de misgelopen levering of dienst
- Stuurt u onmiddellijk bij het aanzienlijk niet-naleven van de afspraken door uw leverancier een officiële ingebrekestelling zodat u tenminste gedekt bent moest de onderprestatie verder uit de hand lopen?